Flyers og foldere er en type trykt materiale, der bruges til at fremme og reklamere for produkter, tjenester, virksomheder eller begivenheder. De er udformet til at være iøjnefaldende og informative for at tiltrække opmærksomhed og interesse fra potentielle kunder. Produktionen af disse materialer omfatter flere trin, herunder design, trykning, indbinding, efterbehandling og distribution. jensenprint har stor erfaring med produktion.
Udformning af flyers og foldere begynder med en vurdering af kundens behov. Designeren tager hensyn til målgruppen samt eventuelle specifikke mål eller målsætninger, der skal nås. Når et design er blevet udvalgt, sendes det til en professionel trykker, som forbereder artwork til trykproduktion. Dette omfatter digital rendering af det, så det kan trykkes på det ønskede medie, f.eks. papir eller karton. Kvalitetskontrol er vigtig her, da fejl i grafikken kan føre til dyre fejl under trykningen.
Trykning er det næste trin i produktionen og kræver specialudstyr som f.eks. højhastighedspresser til store oplag eller digitale printere til små oplag. Valget af papirmateriale har også indflydelse på omkostningerne sammen med eventuelle ekstra funktioner som f.eks. lakbelægninger eller prægede billeder, som giver en visuel appel, men også øger omkostningerne. Når trykningen er afsluttet, kan eventuelle binderioperationer som ridsning, skæring, foldning, perforering, hæftning osv. udføres, hvis det er nødvendigt, inden levering.
De sidste elementer i produktionen omfatter efterbehandling, tilføjelse af selvklæbende etiketter, om nødvendigt efterfulgt af paknings- og forsendelsesinstruktioner, så de kommer sikkert frem til deres bestemmelsessted. Og når de er blevet leveret til kunden, er det tid til at distribuere dem på den måde, der passer bedst til deres behov, hvad enten det er gennem direkte postkampagner eller mere målrettede metoder som dør-til-dør-levering eller uddeling ved særlige arrangementer.
Generelt set er flyers og foldere en effektiv måde for virksomheder at tiltrække opmærksomhed fra potentielle kunder på, samtidig med at de kommunikerer vigtige oplysninger om deres tilbud på en kortfattet måde, der er egnet til hurtigt forbrug af travle mennesker på farten. En effektiv produktion af dem kræver nøje overvejelse af designprincipper kombineret med korrekt brug af de tilgængelige trykteknikker og efterbehandlingsprocesser, så de gør et varigt indtryk på deres målgruppe, uanset hvordan de distribueres!